Senarai semak Pengajaran Mikro Pendidikan Jasmani
Nama Pelajar        : Labu bin Labi      
Tarikh dan
masa   : 1/7/2010 @ 0830
Kemahiran            : ‘spike’ dalam permainan bola
tampar
| 
Komponen | ||||||
| 
1.Ansur
  maju | 
Elemen | 
Pemerhatian | 
Nyatakan | |||
| 
a.Teknik | 
urutan | 
Betul | 
Salah | 
√ | 
Keadaan tangan semasa kontek dengan
  bola tidak ada. | |
| 
kelancaran | 
Ya | 
Tidak | 
√ | 
Dari dirian hingga tangan kontek bola
  dan ikut lajak. | ||
| 
b.Aktiviti | 
kesesuaian | 
Ya | 
√ | 
Tidak | ||
| 
tahap
  kesukaran | 
Rendah | 
√ | 
Tinggi | |||
| 
2.Tunjuk
  Cara | 
Elemen | 
Pemerhatian | 
Nyatakan | |||
| 
a.Kemahiran | 
teknik | 
Betul | 
Salah | 
√ | 
Tidak ikut lajak | |
| 
kelancaran | 
Ya | 
Tidak | 
√ | 
Urutan teknik tidak lancer. | ||
| 
b.Pengetahuan | 
penerangan | 
Betul | 
Salah | 
√ | 
Tidak menyatakan keadaan tangan ketika
  kontek bola | |
| 
kelancaran | 
Ya | 
Tidak | 
√ | 
Penerangan teknik tidak ikut urutan
  dan tersekat-sekat | ||
| 
3.Latih Tubi | 
Elemen | 
Pemerhatian | 
Nyatakan | |||
| 
Kesesuaian | 
Ya | 
√ | 
Tidak | |||
| 
Kreativiti | 
Tinggi | 
√ | 
Rendah | |||
| 
Skor | ||||||
1.      
Kekuatan:
Pelajar adalah sangat kreatif kerana memilih aktiviti  serta  dengan tahap kesukaran yang berpadanan untuk
ansur maju pengajaran dan latih tubi.
2.      
Kelemahan:
                Nama Penilai                        :
                Tandatangan Penilai            :
 
No comments:
Post a Comment