Senarai semak Pengajaran Mikro Pendidikan Jasmani
Nama Pelajar : Labu bin Labi
Tarikh dan
masa : 1/7/2010 @ 0830
Kemahiran : ‘spike’ dalam permainan bola
tampar
Komponen
|
||||||
1.Ansur
maju
|
Elemen
|
Pemerhatian
|
Nyatakan
|
|||
a.Teknik
|
urutan
|
Betul
|
Salah
|
√
|
Keadaan tangan semasa kontek dengan
bola tidak ada.
|
|
kelancaran
|
Ya
|
Tidak
|
√
|
Dari dirian hingga tangan kontek bola
dan ikut lajak.
|
||
b.Aktiviti
|
kesesuaian
|
Ya
|
√
|
Tidak
|
||
tahap
kesukaran
|
Rendah
|
√
|
Tinggi
|
|||
2.Tunjuk
Cara
|
Elemen
|
Pemerhatian
|
Nyatakan
|
|||
a.Kemahiran
|
teknik
|
Betul
|
Salah
|
√
|
Tidak ikut lajak
|
|
kelancaran
|
Ya
|
Tidak
|
√
|
Urutan teknik tidak lancer.
|
||
b.Pengetahuan
|
penerangan
|
Betul
|
Salah
|
√
|
Tidak menyatakan keadaan tangan ketika
kontek bola
|
|
kelancaran
|
Ya
|
Tidak
|
√
|
Penerangan teknik tidak ikut urutan
dan tersekat-sekat
|
||
3.Latih Tubi
|
Elemen
|
Pemerhatian
|
Nyatakan
|
|||
Kesesuaian
|
Ya
|
√
|
Tidak
|
|||
Kreativiti
|
Tinggi
|
√
|
Rendah
|
|||
Skor
|
1.
Kekuatan:
Pelajar adalah sangat kreatif kerana memilih aktiviti serta dengan tahap kesukaran yang berpadanan untuk
ansur maju pengajaran dan latih tubi.
2.
Kelemahan:
Nama Penilai :
Tandatangan Penilai :
No comments:
Post a Comment